SIMPTOMI DISLEKSIJE U ODRASLIH

SIMPTOMI DISLEKSIJE U ODRASLIH OSOBA

Jadranka Bjelica, prof. logoped

 

Opći simptomi

– nerazmjer između općih sposobnosti i jezičnih vještina,

– variranje razine rada – “dobri” i “loši” dani,

– konfuznost, teškoće u organizaciji radnog dana i slobodnog vremena,

– slabija kratkotrajna radna memorija,

– nedovoljna preciznost u prostoru i vremenu ( lijevo-desno, istok-zapad .. ),

– teškoće u sekvencioniranju (abecedni red, mjeseci u godini, tablice, liste instrukcija, rođendani .. ),

– problemi u pamćenju vremena, “gubljenje” vremena,

– teškoće u uočavanju rime,

– teškoće u razumijevanju humora izraženog riječima,

– teškoće u konverzaciji – treba im vremena za procesuiranje, pronalaženje pravog izraza,

– teškoće u koordinaciji prostora, vremena i događaja,

– netočna (uglavnom lošija ) slika o sebi – lijen sam, nedostatno pažljiv…

 

Simptomi vezani uz učenje i edukaciju

– spori i nesigurni u čitanju, (posebno glasnom),

– teškoće u razumijevanju pročitanog, a time i donošenju zaključaka,

– problemi u dekodiranju novih znanstvenih riječi, terminologije, činjenica,

– brzo zaboravljanje naučenog – teško nalaženje nečeg što su već radili u knjizi,

– siromašne strategije pohranjivanja informacija u dugotrajnu memoriju,

– teškoće u brzom pisanju (hvatanje bilješki) – ne mogu slušati i pisati u isto vrijeme,

– teškoće u samostalnom pismenom izražavanju (slaganje ideje i koncepta, upotreba rječnika, gramatike i sintakse),

– teškoće u organizaciji učenja, projekata, baze podataka,

– problemi povezani s rukopisom (neurednost, nečitljivost),

– moguća “obrtanja” kod služenja kalkulatorom,

– teškoće u generaliziranju i primjenjivanju novih pravila,

– problemi tijekom rada u okolini punoj buke ili drugih podražaja,

– potreba da im se informacija kaže više puta,

– zbog sporog čitanja i slabijeg razumijevanja stalno su u vremenskom “tjesnacu”, obično imaju teškoće i u učenju stranih jezika.

Hrvatska udruga za disleksiju © 2014